בקיעת שיניים אצל תינוקות


 

השיניים החותכות הן השיניים הראשונות שבוקעות בין גיל חצי שנה ל- 9 חודשים. אחר כך הטוחנת הראשונה החלבית, כאשר הטוחנת החלבית השנייה תבקע מאוחר יותר סביב גיל 24 חודשים. עד גיל שנה וחצי לערך בוקעות שיני הניב החלבי.

מחלות שיניים אצל תינוקות

ריקבון שיניים אצל תינוקות זו המחלה העיקרית של שייני התינוקות, והדבר נגרם מחיידקי העששת, אשר נדבקים בהם בעיקר מההורים, בין אם במעבר ריר, בנשיקות על הפה או ניקוי לכלוך על ידי רוק.

גורם נוסף למחלות שיניים אצל תינוקות הוא מתן תזונה לקויה כמו משקאות ממותקים, ומאכלים וממתקים מסוכרים הנדבקים לשיניים.

תופעה נפוצה נוספת היא עששת הבקבוק, הנגרמת משינה עם בקבוק חלב או מיץ, זאת מכיוון, שבמהלך השינה השיניים פגיעות יותר לסוכרים, שנשארים תקופה ממושכת בפה.

מומלץ להקפיד על שתיית מים, צריכת סידן ופלואריד ולשמור על תזונה של ירקות ופירות. הרגלת הפעוט מגיל צעיר מאוד לצחצוח שיניים מסייעת למניעת מחלות שיניים אצל תינוקות.
כאבי בקיעת שיניים אצל תינוקות

כאבי בקיעת השיניים של התינוק זהו שלב לא קל, שאותו עובר כל הורה. בקיעת השיניים החדשות של תינוקות עשויה להיות תקופה קשה להורים ובעיקר לתינוק עצמו. השיניים הראשונות מופיעות אצל תינוקות, בדרך כלל, בין גיל שלושה חודשים לגיל שנה. עד גיל שלוש בממוצע מערכת השיניים הראשונה של הילד תשלים את צמיחתה. עם בקיעת השן החדשה התינוק עלול להיות עצבני ונרגז, כי כאשר השן בוקעת מן החניכיים, היא למעשה יוצרת
בהם חתך לצורך בקיעתה.

בתקופה זו בד"כ נבחין בסימפטומים כמו: ייצור מוגבר של רוק, רצון ללעוס דברים, חניכיים אדומות ונפוחות.

נוכל לנסות להקל על כאבי בקיעת השיניים של התינוק – להלן מספר עצות:

1. עסו את החניכיים הנפוחות של התינוק באצבע שלכם (כמובן בידיים נקיות ורחוצות) במשך 2-3 דקות הדבר מזרים את הדם במקום, ומפחית את הכאב.

2. ניתן לתת לתינוק נשכן מגומי – כך האזור פעיל והנשכן מעסה את החניכיים – כדאי לקרר את הנשכן כך החניכיים מתקררות קצת – הקור מפחית את הכאב. לעיסת ביסקוויטים רכים המותאמים לתינוקות גם היא מעסה ומפעילה את האזור. ניתן למרוח תכשירי ג'ל המיועדים לכך הנמרחים על החניכיים. אלה עשויים לעזור ולהקל: טיג'ל ובונג'לה. התכשירים מכילים חומרים מאלחשים המקלים על הכאב.

להלן מספר רעיונות הומופאטים:

– לעסות בעדינות את החניכיים הכואבות בשמן זית חמים יכול להקל על הכאב.
– לתת לתינוק בבקבוק מים עם תה קמומיל (ללא סוכר). הקמומיל ידוע כמרגיע
– לתת לתינוק ללעוס שורש של סיגלית.
– לתת לתינוק לנגוס תפוח מקולף קר – גם בריא, גם טעים וגם מרגיע.


נשמח לעמוד לשירותכם בכל שאלה נוספת אצלנו בסטודיו "חכמת השבט".