חום ואהבה


חום ואהבה הוא היסוד הראשוני והמשמעותי ביותר בהתפתחות מיטבית של תינוקות.

חשוב לדעת כי אין דבר כזה פינוק יתר בתחילת החיים, כי הרי מהו פינוק? פינוק זה משהו שאני עושה עבור מישהו למרות שהוא יכול לעשות עבור עצמו אבל אני מפנקת אותו…התינוק שזה עתה נולד לא יכול לעשות דבר עבור עצמו, גם לא להחליף צד בשכיבה ולכן מבחינת התפיסה אני מספקת צורך ריגשי שבתחילת החיים הוא שווה ערך לצורך הפיזי.

מחקרים מראים כי אם המעגל של הבטחון מתרחש- היה לי צורך, נעניתי, העולם הזה בטוח, יש לי על מי לסמוך- מכאן יגדל ילד בטוח יותר בעצמו, עצמאי ופחות תלותי, לעומת הילד שנורא פחדתי לפנק אותו ולא מיד נעניתי לצרכיו- הוא יגדל להיות המפונק, הפחות עצמאי והיותר תלותי.

כמובן שאחרי כ-3-4 חודשים צריך להתחיל לשחרר, אך בכדי לשחרר צריך קודם כל לבנות את הביטחון. לכן אל תפחדו מיצירת הרגלים לא נכונים בתחילת החיים כמו המשפט "אל תחזיקי אותו יותר מידי בידיים שלא יתרגל"..כמובן שצריך איזון ולא רק זמן ידיים, אך אל תחששו מזמן ידיים זה שכה חיוני לתינוק שלכם בתחילת החיים.

התינוק בתחילת החיים נזרק מהרחם החם לעולם מלא צבעים, צורות, גירויים, הכל חדש, מפחיד מאיים וגם הדברים הטריוויאלים שמבחינתנו אנחנו כבר לא חושבים עליהם- כמו נשימה, עיכול, טמפרטורה על העור שלו, כל דבר כזה מבחינתו חדש ויכול להוות סוג של איום ולכן יש להחזיר אותו לחוויות ותחושת של הרחם על מנת לספק לו את אותו בטחון.

 

אתם מוזמנים להגיע להדרכה אחרי הלידה בה תקבלו כלים להתנהל עם התינוק מבחינת תנוחות אחיזה, ערסול, טכניקת ה"מתוק" להרגעת בכי, עיסוי ומגע ראשוני, התמודדות עם גזים, עיטוף וכלים נוספים שיעזרו לכם בהתנהלות הראשונית עם התינוק.

אפשר לתת גם כמתנה ליולדת.

אתם מוזמנים לפנות אל טלי גליקסמן לשיחת הסבר והרחבה ומענה לשאלותיכם.

טלפון: 050-848-6651   מייל: tali4baby@gmail.com