סדנאות

סדנאות ליווי התפתחותי, עיסוי תינוקות, בייבי יוגה


בבייבי גורו תמצאו מגוון רחב של סדנאות ושיעורים בתחום התפתחות התינוק:
ליווי התפתחותי לתינוקות, עיסוי תינוקות, בייבי יוגה, סדנאות משולבות, הכשרת מטפלות, הדרכת הורים לאחר לידה, ייעוץ שינה לתינוקות ועוד.

בסדנאות שלנו תקבלו ידע וטכניקות התומכות בהתפתחות התינוק בצורה טבעית, המותאמות לשלבי ההתפתחות הייחודיים שלו וכן מקום לשתף ולחלוק את חווית ההורות.

הסדנאות מועברות בצורה חוויתית ומהנה ומשלבות מוזיקה, תנועה ומגע.

בנוסף לעבודה בקבוצות אנו מציעים אבחונים ושיעורים פרטיים, בהם נעבוד יחד עם ההורים והתינוק תוך התאמת התכנים והתרגול לצרכיו האישיים של התינוק והקצב ההתפתחותי המתאים לו.

לקבלת פרטים אנא לחצו על שם הסדנא המעניינת אתכם:

 

סדנאות ליווי התפתחותי לתינוקות:

סדנאות הליווי ההתפתחותי לתינוקות מאפשרות להורים ללמוד על הסביבה ההתפתחותית, הנדרשת לתינוקם, ונותנות להם כלים לעבודה התפתחותית נכונה ומאתגרת בחיי היומיום.

בסדנאות נעבוד על נושאים שונים בהם:  שכיבה על הבטן, הרמת ראש, התהפכויות, זחילה, ישיבה, עמידה והליכה וכן טיפול בגזים, דרכי הרגעה ועוד. נלמד לפתח את מיומנויות אילו דרך התנסות חווייתית בקבוצה, דרך תנועה, מגע ומוסיקה עם התינוק ושימוש באביזרים. נעודד את ילדינו לפתח  כישורים ומיומנויות סנסומוטוריות וקוגניטיביות מפותחות. נאפשר לתינוק לגדול עם בטחון ע"י יצירת סביבה התפתחותית מתאימה עבורו.

הסדנה משלבת מגע, תנועה וקול.

תוכן הסדנאות מבוסס על שיטת פלדנקרייז. השיטה מאמינה באיכות התנועה ושימוש נכון בעמוד השדרה ומערכות השרירים בגופינו, כבסיס למיצוי מלוא הפוטנציאל בעתיד.

סדנאות ליווי התפתחותי לתינוקות מחולקות ע"פ שלבים התפתחותיים:
0-3, 3-6, 6-9, 9-12, שנה + .

בסדנאות יינתן יחס אישי, תוך דגש על הנקודות הרלוונטיות לכל תינוק ותינוק.

סדנת עיסוי תינוקות

סדנה בת 3 מפגשים,

עיסוי תינוקות מהווה רגעי מגע קסומים של יחד

עיסוי התינוק זוהי דרך נפלאה להשתחרר ממתחים ולחצים ומאפשר להתחבר מחדש לעצמך ולתינוקך.

העיסוי גורם הנאה, מביא שלווה והרפיה להורה ולתינוק ותורם בחיזוק הקשר ביניהם. תהליך ההתקשרות (bonding) בין ההורה והתינוק הוא התהליך המשמעותי ביותר להתפתחותו הבריאה של התינוק.

בחודשיו הראשונים לומד התינוק באמצעות החושים להכיר את עולמו וסביבתו. במהלך העיסוי מתפתחים גופו וחושיו של התינוק והוא נמצא במצב בו הוא ערני לנעשה סביב וומביע את תחושותיו בקולות, במבטים ובחיוך. במהלך העיסוי נשמר קשר עין בין ההורה לתינוק וכך מחזקים השניים את שפת המגע ביניהם.

במשך הזמן מגלים ההורה והתינוק את הקצב והעיתוי המתאים לעיסוי, התנועות שהתינוק מעדיף וכן ומה מעורר או מרגיע אותו.
תודות לעיסוי התינוק מרגיש שעולמו הוא עולם בטוח וטוב. האמון שמתפתח אצל התינוק ייתן לו את הבסיס לבניית דימוי עצמי חיובי. תחושות חיוביות מתחזקות גם בהורה, כמו גם בטחון בהורות שלו וביטחון בהתפתחות התינוק. וכך הקשר הולך, מתחזק ומתפתח במשך השנים.

מחקרים מראים, כי תינוקות, שעוסו על בסיס יומי קבוע, חלו פחות ונהנו מגדילה בריאה ומאוזנת יותר. עיסוי תינוקות, שנעשה בעזרת שמן טבעי, עוזר לתינוק להירגע וגם לישון טוב יותר. העיסוי עוזר לתינוק להיות חיוני ופעיל יותר בשעות העירות, משפר את פעילותו המוטוריות, ממריץ את זרימת הדם בגוף, מקל על פעולות העיכול ובכך מקטין את כמות הגזים, שמצטברים לתינוק במערכת העיכול מהם סובלים תינוקות רבים בגיל צעיר.

פעולת העיסוי לתינוק מייצרת עמו תקשורת פיזית ומנטאלית. תקשורת זו כוללת מגע, התורם לתינוק באספקטים רבים ושונים ביניהם: שיפור הקשר בין ההורה לתינוק, סיוע להגברת המודעות הגופנית, אצל התינוק, הגברת רמתו של זרימת החמצן בתאי הגוף, המרצת פעולת העיכול והקלה על גזים, הגברת גמישות השרירים, שיפור רמת הקואורדינציה, תחושה גופנית הוליסטית ועוד.

 

בייבי יוגה שיטת MA-ME – שפה התפתחותית.

בייבי יוגה היא שיטה המתבססת על תנוחות היוגה למבוגרים ומתאימה אותן לצרכי התפתחותו התקינה של התינוק. תרגול הבייבי יוגה תורם בהשגת אבני הדרך ההתפתחותיות ומאפשר לתינוק חוויה של תנועה, מגע והרפיה. בייבי יוגה יוצרת בהורה בטחון בהורות שלו דרך היכרות מעמיקה עם צרכיו של תינוקו למגע ותנועה, והיכולת לספק לו אותם.

תינוקות הם יוגים מלידה לרוב הם מרוצים, פתוחים וסקרנים, מקבלים ונותנים אהבה ללא תנאי, נושמים מהאף ומרוכזים ברגע הזה. התינוק מתרגל תנוחות יוגה כחלק מההתפתחות שלו: פיתולים, כלב מביט אחורה, קוברה ועוד.

דרך הבייבי יוגה אנו מאפשרים לתינוק לחזור לחוויה המוכרת לו של התנועה, לגמישות הטבעית של עמוד השדרה, וכך מעודדים ומלווים אותו בהתפתחות תקינה.

תרגול הבייבי יוגה מחזק ותומך בהתפתחות המערכות השונות בגוף התינוק, נותן מענה לכאבי הגזים המוכרים ע"י לימוד תנוחות קסם המקלות על השעות הקשות וכן עוזרות להירגע ולהירדם.

יתרונות הבייבי יוגה:

ביטחון עצמי, נינוחות, איזון פנימי ותקשורת פתוחה.
– חיזוק הקשר בין ההורה לתינוק.
– יצירת הורות בוטחת.
– הקלה על כאבי גזים.
– שינוי מצב רוח מעצבנות לשמחה.
– תמיכה בהתפתחותה של מערכות התחושה.
– יצירת מודעות לגוף, למרחב וליכולת להשתלב בו.
– ליווי התינוק בהתפתחות תקינה והשגת אבני הדרך בצורה איכותית יותר ותקינה.לתינוקות:

סדנה משולבת:

בסדנא המשולבת להתפתחות תינוקות אנו מציעים לכם כהורים כלים ממספר עולמות תוכן, על מנת להעשיר את רפרטואר התנועה והידע שלכם עם תינוקכם.

בסדנא יועברו שיעורי עיסוי, בייבי יוגה וליווי התפתחותי, בקבוצות קטנות ותוך גמישות ומתן ביטוי לרצונותיכם כהורים.

במהלך הסדנא נשלב דיונים בנושאים שונים אשר מטרתם לחלוק קשיים וידע בין ההורים, להציף שאלות חשובות ולהעשיר את עצמנו בתחומים הקשורים לגידול התינוקות.

בתום הסדנא תוכלו לתרגל וליהנות עם תינוקכם בשעות הפנאי המשותפים ממגוון של סוגי  מגע ותנועה המותאמים לשלבי ההתפתחות של התינוק  ולצרכיו.

הסדנא בת 6 מפגשים תועבר בקבוצות על פי גיל התינוק והמקום ההתפתחותי שלו.

אתם מוזמנים לפנות אל טלי גליקסמן לשיחת הסבר והרחבה ומענה לשאלותיכם.

טלפון: 050-848-6651   מייל: tali4baby@gmail.com