יעוץ לרפואת ילדים משולבת 


מה זה?

רפואת ילדים משולבת הינה  שילוב הרפואה הקונבנציונלית – המדעית- החוקרת את גוף האדם ומערכותיו, עם הגישה ההוליסטית- הרואה את האדם כמכלול וכתמונת השתקפות של הנפש, השואבת מקורותיה מהתחום המדעי-רפואי, הפרה רפואי והחינוכי עד ליצירת רפואת ילדים אחרת.

בשנים האחרונות חלה עלייה בתחלואה של ילדים ותינוקות המתבטאת במחלות נשימה, אסטמה, עצירויות, שלשולים, דלקות ריאה, דלקות אוזניים חוזרות, סכרת, בעיות השמנה, אנגינות, מחלות "ויראליות", מחלות מעי דלקתיות, בעיות קשב וריכוז ועוד. במקביל נצפית עלייה בשימוש תכוף בתרופות בקרב  ילדים ותינוקות.
מחקרים מדעיים מראים כי בנוסף לרקע הגנטי המוכח כגורם למחלות, ישנו קשר הדוק ונגיש בין הסביבה בה אנו חיים לבין המחלות שאנו חווים ולכן המטען הגנטי אינו הדבר העיקרי הקובע, כמו בעיקר אורח החיים ותנאי הסביבה בה אנו חיים.

לאור זאת ולאור מצב רפואת הילדים הציבורית, יש צורך בהסתכלות חדשנית המשלבת גישות שונות-משלימות וקונבנציונליות, טיפוליות ומנעיתיות, חיצוניות ופנימיות שיתנו כלים ותמיכה להורים. כל אלו יחדיו בונים רפואה המגשרת בין הרפואה הקונבנציונלית שאותה מייצג רופא הילדים לבין שיטות הרפואה המשלימה השונות, עד ליצירת רפואה אחת חדשה, שלמה וכוללנית. הפתרון- רפואת ילדים משולבת ע"פ שיטת mamay המציעה הסתכלות כוללנית על הילד ומשפחתו.

יועץ רפואת ילדים בוחן את כל התחומים עימם בא הילד במגע כגון: הריון ולידה, היסטוריה רפואית, חיסונים ותרופות, התפתחות מוטורית-תחושתית, גנטיקה, תזונה, סביבה , חינוך ועוד, תוך שימת דגש על ההקשרים הייחודים בין כל התחומים לבין פיתוח המחלה או הסימפטומים אותם מציג הילד ובונה תכנית טיפולית הכוללת: בשלב הראשון -תכנית טיפולית ביתית, הכוללת מתן כלים להתמודדות, פתרונות זמינים והדרכת הורים, בשלב השני תכנית טיפולית חיצונית והפנייה לאנשי מקצוע רלוונטיים לטיפול (כגון: הומאופתיה, ספורט טיפולי, נטורופתיה, פיזיותרפיה, אימונים אישיים ועוד..), לאחר השגת המטרות הראשוניות בונה היועץ תכנית מניעתית ארוכת טווח המשמשת כבסיס לחלק מאורח החיים של הילד.
היועץ הינו איש הקשר הראשי בטיפול המחבר בין כל הגורמים הבאים במגע עם הילד ומלווה את כל התהליך עד הצלחה.

למי מיועד-

הורים המחפשים גורם שיכול לאבחן את הילד במבט על כוללני.

הורים החשים כי מתמודדים עם מגוון סימפטומים ותחושות.

הורים לילד חולה באופן כרוני שעייפו מהטיפול השגרתי ומבקשים טיפול אחר.

הורים המרגישים כי משהו לא לגמרי תקין ומבקשים הערכה

הורים המבקשים סיוע לבניית תוכנית לחיזוק ומניעה.

הורים המבקשים לפנות לרפואה משלימה  לילדים ולא יודעים לאיזה שיטה לפנות או למי

הורים הזקוקים לגורם שיוכל להעריך את התפתחות הילד- מוטורית, תחושתית, רגשית.

הורים המבקשים עוד דעה….

אם עייפתם מביקורים חוזרים אצל הרופא, אם נמאס לכם לשמוע את האבחנה "ויראלי" ואם גם אתם מאמינים שחייבת להיות דרך אחרת- פנו לייעוץ רפואי משולב.

בכל שאלה פנו לטלי גליקסמן, יועצת לרפואת ילדים משולבת, בטלפון-0508-486651 ואני כאן לשירותכם.