ייעוץ התפתחותי


איך התפתחות מוטורית ותחושתית משפיעה על רכישת מיומנויות בהמשך החיים?

מחקרים מראים כי עיכוב התפתחותי משלב הינקות עלול להשפיע על הכישורים החברתיים, רמת ההשכלה ומכאן על כושר ההשתכרות של האדם כבוגר.

חשוב כי נדע להסתכל לא רק על מה התינוק עושה, אלא בעיקר איך עושה – כלומר על איכות התנועה של התינוק, מתוך הנחה כי איכות התנועה משפיעה על מיומנויות אחרות בהמשך חייו של הילד והמבוגר שיגדל להיות.

כשאנחנו הולכים לטיפת חלב ישאלו אם התינוק שוכב על הבטן ומרים ראש,האם מתהפך, האם זוחל..אך לא איך שוכב על הבטן ומרים ראש- האם נשען על מרפקים בקו אמצע או ידיו פרוסות לצדדים? האם מתהפך סימטרית לשני הכיוונים? האם זוחל זחילת גחון מוצלבת יד ורגל נגדית?האם יושב כי מושיבים אותו או מתיישב בעצמו וכן הלאה..לכל מיומנות כזו השפעה על המשך חייו של הילד.

מתוך הבנה זו, אם אתם מרגישים כי אתם רוצים לעזור לילד שלכם להתפתח בצורה איכותית או שאתם מרגישים כי כבר קיים קושי כלשהו- בשכיבה על הבטן והרמת ראש, בהתהפכות לא סימטרית או זחילה לא איכותית, ילד שמתקשה בישיבה, עמידה, הליכה, מתקשה בקשר עין-יד, אם קיים עיכוב או איחור התפתחותי או לחילופין דילג על אחד השלבים, אתם מוזמנים לפנות לייעוץ התפתחותי פרטני או להצטרף לסדנאות ההתפתחות.

בייעוץ פרטני- יעשה אבחון מקיף הבודק את כל מכלול חייו של הילד, כולל הריון,לידה, שגרה, שינה, מצב בריאותי, תזונתי וכן כמובן המצב ההתפתחותי, נבין אילו איכויות תנועה חסרות לילד ומדוע ונעבוד איתו ע"י תרגילים התפתחותיים חוויתיים בכדי ללמד אותו את אותן איכויות תנועה שחסרות לו בכדי לקדם אותו לתנועה איכותית ולרכוש את אבני הדרך ההתפתחותיות.

ההורים יקבלו כלים לעבודה יומית עם הילד בבית ונפגש בקליניקה על בסיס שבועי על מנת לבחון התקדמות ומתן כלים נוספים. התהליך מותאם לכל ילד ולכן קצב ההתקדמות בהתאם לתרגול ההורים בבית ולמצבו של הילד.

בנוסף ניתן להגיע להכוונה חד פעמית.

זכרו- למדו להסתכל לא רק מה התינוק עושה, אלא בעיקר איך עושה!

אתם מוזמנים לפנות אל טלי גליקסמן לשיחת הסבר והרחבה ומענה לשאלותיכם.

טלפון: 050-848-6651   מייל: tali4baby@gmail.com