שמונת היסודות להתפתחות מיטבית


במשך השנים ותוך כדי ליווי אין ספור תינוקות, אספתי ידע ותובנות לרוב אשר שמתי לעצמי למטרה להביא אותם לתודעתם של הורים לתינוקות וילדים בגיל הרך. שמונת היסודות להתפתחות מיטבית אשר פיתחתי ואני מיישמת ומטפלת בכולם:
  • חום ואהבה
  • שינה
  • תזונה
  • בריאות
  • שגרה
  • התפתחות מוטורית ותחושתית
  • חינוך
  • תודעה הורית
כל יסוד משמונת היסודות להתפתחות מיטבית, משפיע וקשור ליסוד השני, מכיוון שילד שאין לו שגרה מתקשה בשינה ובאכילה, ילד הסובל מהרבה מחלות מתקשה בשינה ובתזונה ועלול לסבול מעיכוב בהתפתחות, תינוק שלא אוכל טוב, לא ישן טוב, מערכת החיסון שלו חלשה והוא חולה הרבה וזה משפיע על עיכוב התפתחותי, ילד שהוריו מתקשים בהצבת גבולות יכול לסבול גם מבעיית שינה כי שינה זה המקום הראשון שמתמודדים עם הצבת גבולות, ואז חוסר השינה משפיע על בריאות, תזונה והתפתחות…כפי שאתם רואים הקשר ברור ומעל כל אלה קיימת התודעה ההורית- תודעה הורית מביאה למודעות ומניעה.
מחקרים מראים כי עיכוב התפתחותי משלב הינקות עלול להיגרר לכל החיים, להשפיע על הכישורים החברתיים, רמת ההשכלה ומכאן גם על כושר ההשתכרות של האדם כבוגר. לכן אני ממליצה להורים לתינוקות וילדים בגיל הרך להתייחס בחשיבות עליונה לשמונת היסודות להתפתחות מיטבית והרבה מעבר לסוגיית האי נוחות הנקודתית והמקומית.
בעיכוב בהתפתחות אין הכוונה לפיגור, אלא עיכוב התפתחותי בטווח הנורמלי ומכאן- הילד לא מממש את הפוטנציאל שלו.
בין גיל 0 ועד 4 שנים זהו הגיל אשר בו פוטנציאל ההתפתחות הנו הטוב ביותר וקצב ההתפתחות הכי משמעותי ולכן יותר ויותר הורים מבינים את ההשלכות של טיפול מקצועי של מומחית להתפתחות תינוקות אשר משלב את כל שמונת היסודות להתפתחות מיטבית.
כולם בסוף הולכים וישנים אבל..בכדי להימנע אח"כ מלרוץ למרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, חוגי תגבור,.שווה להשקיע עכשיו ולחסוך כסף ומשאבים בהמשך. כי כושר הספיגה הכי גבוה הוא בגילאים אלה. אל תמתינו למצבי קצה ואל תחכו לתופעות קיצוניות. רצוי לטפל בבעיות השונות בתחילת התהוותן ואף להגיע לייעוץ התפתחותי מניעתי.
בגיל 5-6 תתחילו לשלוח את הילדים לחוגים בכדי לפתח אותם ולהעשיר אותם, אבל דווקא טיפול מניעתי היום  בגיל הינקות, בתזונה, בשינה, בבריאות, במוטוריקה, יגרום לילד בהמשך לספוג את מלוא פוטנציאל ההתפתחות שצפויה לו. נקודת הזינוק מתחילה מהיום!
שינה זה היסוד שהכי מורגש לנו כהורים בעור,  כשאתם מחסירים שעות שינה אתם עייפים, כאשר התינוק שלכם איננו ישן כראוי, הוא עלול לסבול מעיכוב בהתפתחות. אבל יש מרכיבים נוספים שגורמים לחוסר באיזון התפתחותי בחייו של התינוק ומפריעים למיצוי הפוטנציאל המיטבי שלו. הוא ילך, הוא יהיה בסדר…אבל אנחנו רוצים לקחת אותו רחוק. הטיפול המניעתי הכולל הוא רעיון גדול יותר מזה שאתם לא ישנים בלילה. לכן חשוב שתשקלו לבוא לייעוץ משולב מניעתי שבו תקבלו כלים בכל יסוד וכך תייצרו מצב בו התינוק מאוזן מבחינת מיצוי הפוטנציאל.